Datová kvalita
Kvalitní data jsou základem pro všechny podnikové procesy. Naše řešení umožňuje monitorování kvality dat, řízení jejich čištění a deduplikace nebo podporuje jejich validní zadávání do vašich systémů
Cílem procesu zajištění datové kvality musí být sada unikátních záznamů s úplnými, formálně a věcně správnými hodnotami v souladu s definovanými pravidly. Ať už se jedná o shodu se vzorovou číselníkovou hodnotou nebo prostou formální shodu se vzorem.
Například pro kontaktní informace o zákazníkovi jsou pro tyto účely používány veřejně dostupné číselníky poskytované institucemi veřejné správy (RÚIAN, RES, jména a příjmení) nebo číselníky definované řešitelem či zadavatelem a obecně užívané vzory (telefonní číslo, datum narození, rodné číslo, e-mail atd.)
Každá komponenta řešení datové kvality má svůj specifický účel, kterým pomáhá k jejímu zvýšení.
Jednotlivé prvky se mohou aplikovat i samostatně, největší efekt ale přinese komplexní řešení.
- Nastavení metrik pro měření datové kvality.
- Omezení vstupu nevalidních dat.
- Počáteční vyčištění již existujících dat.
- Průběžné měření a reportování posunu datové kvality.
- Průběžné automatické čištění přírůstků dat.
- Aplikace pro manuální dočištění dat.
- Návrh záznamů určených pro deduplikaci.
- Automatická/manuální deduplikace.
- Nastavení procesů podporujících trvalé zajištění kvality dat.
Typické scénáře implementace datové kvality:
- Scénář 1 – změření kvality zákaznických informací
Formou služby provedeme ve vašich systémech změření kvality kontaktních informací vašich zákazníků (vzorku dat nebo celé databáze) a doporučíme možná opatření pro zlepšení kvality dat. - Scénář 2 – jednorázové vyčištění/zkvalitnění zákaznických informací
Formou služby provedeme jednorázové (i opakovaně) vyčištění, případně deduplikaci vašich kontaktních zákaznických informací (vzorku dat nebo celé databáze) včetně monitorování kvality v průběhu čištění (lze dokladovat pozitivní posun kvality). - Scénář 3 – zamezení vstupu nevalidních dat
Do vašeho e-shop systému můžeme (ve spolupráci s jeho dodavatelem) integrovat univerzální validační komponentu, která zajistí ověření kontaktních zákaznických informací už při jejich vstupu do systému. Validační komponenta zároveň poskytne vašim zákazníkům vyšší uživatelský komfort při zadávání informací. - Scénář 4 – implementace systému pro trvalé zajištění kvality zákaznických informací
Můžeme (typicky i postupně) implementovat jednotlivé komponenty systému datové kvality, které vám umožní mít kvalitu dat pod neustálou kontrolou. Od průběžného měření, monitoringu a reportingu datové kvality (dokumentace trendů, identifikace problémů a příležitostí), přes čištění a deduplikaci historických dat nebo automatizované čištění aktuálních denních přírůstků, až po podporu manuálního čištění a proaktivních opatření při vstupu dat (univerzální validační komponenta).
V případě dalšího zájmu jsme pro Vás připravili podrobnější informace, produktový list, sérii videoukázek pojednávajících o čištění dat a validační komponentu, na které budete mít možnost otestovat si validaci dat. V případě dalšího zájmu nás neváhejte kontaktovat.
Produktový list Datové kvality